פסטיבל חשיפה! יום I

פסטיבל חשיפה! יום I כניסה חופשית

אצלכם בבית!

עקב מגפת הקורונה פסטיבל החשיפה הבינלאומית למוזיקה, אירוע ה- showcase הגדול והחשוב בישראל, עובר לאונליין בערב שידורים של טלוויזיה מהעתיד!

הערב באולפן חשיפה בינלאומית נפגוש את:

Hoodna Orchestra
Dudu Tassa & The Kuwaitis
Soltz Trio
The Great Gehenna Choir
LOLA MARSH

השידורים פתוחים לצפייה כאן, בעמודי הפייסבוק שלנו ובערוץ היוטיוב. מוזמנים ומוזמנות להצטרף לצופים מכל רחבי העולם, לאנשי תעשיית המוזיקה הבינלאומית ולצופים כאן בארץ.

8.12.2020/ יום שלישי

מופע 20:00

מופע ישיבה

Dudu Tassa & The Kuwaitis -Ya um al-ʻabayah [IndieCity 2019]

פסטיבל חשיפה בינלאומית למוזיקה – אונליין – יום 1

עקב מגפת הקורונה פסטיבל החשיפה הבינלאומית למוזיקה, אירוע ה- showcase הגדול והחשוב בישראל, עובר לאונליין בערב שידורים של טלוויזיה מהעתיד!

הערב באולפן חשיפה בינלאומית נפגוש את:

Hoodna Orchestra
Dudu Tassa & The Kuwaitis
Soltz Trio
The Great Gehenna Choir
LOLA MARSH

השידורים פתוחים לצפייה כאן, בעמודי הפייסבוק שלנו ובערוץ היוטיוב. מוזמנים ומוזמנות להצטרף לצופים מכל רחבי העולם, לאנשי תעשיית המוזיקה הבינלאומית ולצופים כאן בארץ.

הודנא אורקסטרה

ההודנא אורקסטרה היא תזמורת של 11 נגנים שהוקמה בדרום תל אביב ב2012 ועד מהרה הפכה לכח מוביל בסצינת הגרוב והאפרופאנק בישראל.

במהלך השנים שיתפה התזמורת פעולה עם מוזיקאים ויוצרים רבים בארץ ואף בחו"ל  והופיעה על גבי במות רבות ופסטיבלים רבים ומגוונים מסצינת האינדי עד ג'אז ומוזיקת עולם. 

האורקסטרה יצרה לעצמה סאונד וסטייל יחודי ומזוהה שזוכה לשבחים מהקהל הרחב ואספני תקליטים ברחבי העולם.

הEP הקרוב של התזמורת יקרא ALEM ALEM ויכלול 2 עיבודים מקוריים לשירים של מחמוד אחמד וטילהון גססה מגדולי הזמרים באתיופיה וגם שירים מקוריים.

בר אשכנזי – חצוצרה | איילון טושינר – סקסופון טנור וחליל  | אלעד גלרט – סקסופון בריטון  | ירון אוזנה – טרומבון

אילן סמילן – גיטרה | איתן דרבקין – בס | נדב ברכה – בס 

מתן אסייג – תופים | רני בירנבאום – כלי הקשה | שחר בר – כלי הקשה | רז איתן – כלי הקשה

אריק פינקלברג – סאונד

 דודו טסה והכוויתים

דודו טסה והכוויתים מציינים עשר שנים לפרוייקט המצליח אשר מספק טעימה מרתקת אל ההיסטוריה והצצה מעוררת השראה אל עבר העתיד. 

השקת האלבום "דודו טסה והכוויתים" ב-2011 היתה אירוע מכונן בתרבות הישראלית ובקריירה של דודו טסה. יצירה חדשה ומרתקת המבוססת על המוזיקה של האחים סאלח ודאוד אל כוויתי, סבו ואחי סבו של דודו שהיו מגדולי המוזיקאים בעירק ובעולם הערבי כולו. 

האלבום הציג עיבודים עכשוויים של דודו טסה ושותפו המוזיקלי ניר מימון, לשיריהם של האחים אל כוויתי שנחשבים מייסדי המוזיקה העיראקית המודרנית. האלבום פורץ הדרך זכה לשבחים וביקורות נלהבות בינהן פרס אקו"ם היוקרתי בו זכו טסה ומימון זכו על הפקת האלבום בשנת 2011 וממשיך לייצר התפעלות בארץ וברחבי העולם עד היום.

ההקלטה של האלבום הראשון תועדה במסגרת "עיראק'נרול" (2011), סרט דוקומנטרי שמספר את הסיפור של דודו טסה והכוויתים והוקרן בפסטיבלים ברחבי העולם. הפרויקט קיבל שבחים רבים בין השאר גם במדינות המקור של המוסיקה, עיראק וכווית. 

דודו טסה חקר את שורשיו וגילה סיפור מוסיקלי מדהים. טסה הוא נכדו של המוזיקאי הכוייתי דאוד אל כוויתי ששיתוף הפעולה המוסיקלי שלו עם אחיו, סלאח בתור האחים אל כוויתי התפרסם בעולם הערבי בין 1930 – 1950. האחים אל-כוייתי היו בין המלחינים והמוסיקאים המפורסמים ביותר בבגדאד במהלך החצי הראשון של המאה העשרים ונחשבו ליוצרים חדשניים של מוסיקה עיראקית שהקימו את תזמורת רשות השידור של בגדאד. הם נמנו בין המוסיקאים האהובים על המלך באותה התקופה עבדו עם עבד אל וואהב ועם אום כולתום והופיעו בארמונות ואצטדיונים. השירים שלהם נותרו פופולריים בעולם הערבי עד עצם היום הזה. המוסיקה שלהם נאסרה בעיראק ע"י סדאם חוסיין כשהוא גילה שהמוסיקאים אינם ערבים, אלא ממוצא יהודי. בשנת 1950 האחים אל-כוויתי היגרו לישראל ואורח חייהם הפך לצנוע יותר, הם מכרו כלי בית בשוק בשעות היום וניגנו בעיקר באופן פרטי ולעיתים בחתונות.

טסה, שלא הכיר את סבו, האזין למאות שירים של האחים אל-כוויתי על תקליטים וקלטות ישנות של אמא שלו והתחיל לבחור קטעים שהוא הרגיש שיוכל להפוך למודרנים ולשלב עם הסגנון המוסיקלי שלו. הפרויקט הוביל לשני האלבומים הראשונים: "דודו טסה והכוויתים" (2011) ואלה שוויטי (2015). 

בשנת 2019 יצא האלבום השלישי בפרויקט  EL HAJAR. האלבום דורג במקום ה  18 לשנת 2019 על ידי WMCE (מתוך 764 אלבומים)

האלבומים הופקו ע"י טסה והשותף המוסיקלי שלו, ניר מיימון ומצדיעים למסורת של האל-כוויתים, מפיחים חיים בשירים שלהם ומשלבים מוזיקה עיראקית- מזרח תיכונית לצד מוזיקת רוק באופן ייחודי.  השירים הוקלטו בשפה העיראקית אותה טסה למד במיוחד עבור הפרויקט. 

באלבומים מתארחים זמרים ומבצעים יהודים וערבים מישראל ומעיראק בינהם איסמעיל פאדל, נינט, ברי סחרוף, יהודית רביץ, ריף כהן יאיר דלאל ואחרים, כשכולם שרים בעירקית את המילים המקוריות. האלבומים הצליחו לשמור על הקסם המקורי של השירים ובמקביל להעניק להם פרשנות עדכנית, כזו שממיסה את גבולות הזמן והמקום וצובעת אותם בצבעים רעננים.

דודו טסה והכוויתים הופיעו כמופע החימום של להקת RADIOHEAD במהלך סיבוב ההופעות שלהם בארה"ב ב-2017, הם פתחו את פסטיבלCoachella  היוקרתי בקליפורניה והופיעו בWOMEX  2016, בפסטיבל Sziget בהונגריה ב-2016, בפסטיבל Ostrava ב-2017 בתערוכת Babelmed בצרפת, SXSW ועוד.

דודו טסה 

ניר מימון  – בס 

ברק קרם  – תופים

מאיו שבירו – צ׳לו 

יוני דרור – חליל

Soltz Trio

"Soltz Trio" הוא טריו ירושלמי הכולל את ליאור סולץ (פסנתר וקלידים), טמיר קליין (בס) ונדב פרידמן (תופים וכלי הקשה). המנגינות, שנקראות בשפת הטריו "ניגונים", נכתבו בהשראת מפגשים עם מקומות ואנשים, בדרך כלל בזמן אמת בעת המפגש, ומוקדשות כל אחת למושא ההשראה שלה. המוזיקה של הטריו משלבת אווירה מהפנטת יחד עם עוצמה ואינטימיות ושטה בין עולמות הג'אז, קלאסי, אתני, גרוב, אלקטרוני והלא נודע.

ההרכב פועל כיום בין הופעות אינטימיות להקלטות והספיק להופיע ב-"פסטיבל האור" ו-"פסטיבל פסנתרים" של תיאטרון ירושלים. כמו כן, ניגוני הטריו הושמעו ב-"רדיו הקצה", "קול המוזיקה" וב-"Eco 99fm"- בתוכניתו של בעז כהן, שגם בחר את שירו של ההרכב, "ניגון למרוה", למצעד העשור שלו.

ליאור סולץ – פסנתר וקלידים

טמיר קליין – בס

נדב פרידמן – תופים 

מקהלת גיא בן הינום 

מקהלת גיא בן הינום נוסדה בירושלים ב2015, על ידי המרכז לאמנות וחקר מעמותה יחד עם המוזיקאי נועם ענבר, כאלטרנטיבה לרעיון השגור של "מקהלה".  חבריה עובדים ויוצרים בשותפות מלאה, וחברי המקהלה מגיעים מרקעים מגוונים; זמרים קלאסיים, מלחינים, זמרים-יוצרים ואמנים רב-תחומיים.

אירועי המקהלה בנויים כמעין התקהלויות פתוחות בהן מושרים שירים על קו הגבול שבין הדתי, הפוליטי והסוראליסטי.

מאז הקמתה, המקהלה הופיעה ברחבי ישראל במגוון מקומות- מוזיאונים, תיאטראות, מעיינות, ואדיות ושווקים. כל מופע מותאם למרחב/חלל בוא הוא מבוצע.

בין הפסטיבלים שבהם השתתפה המקהלה- פסטיבל ישראל (2019), פסטיבל 'מקודשת' י-ם (2017-2019), פסטיבל הג'אז בירושלים (2019) מוזיאון ת״א (2017), פסטיבל העיצוב (2017-2019). 

חברים במקהלה: נעם אחדות /לילה מזל יינישן / רות דנון / אלה דניאל  / ענת הנדלסמן/ גדעון לוי / דור מגן / אבנר מרים עמית / תמרה נשרי/ אילנה סניטמן / נתן סקופ / נועם ענבר / עדו עקוב / תמיר פרידריך / עמית פישביין / פיי שפירו / ספיר רוזנבלט / נטע שפיגל/ מיכל תמרי

לולה מארש

לא מעט הספיקה הלהקה שהוקמה לפני כ-שש שנים ע"י יעל שושנה כהן וגיל לנדאו, שהופיעו בתחילה כצמד וכיום הם הרכב של חמישה נגנים שחתום בלייבל הבינלאומי "יוניברסל" ומופיע ללא הרף על במות נחשבות בארץ ובחו"ל. השירים של הלהקה מככבים במצעדים, בפרסומות ובסרטים ברחבי העולם, בין היתר בסרט  ' 'Criminalבכיכובם של קווין קוסטנר וגל גדות ובעונה החדשה של הסדרה 'Better call Saul'

במקביל לפעילות הבינלאומית המרשימה, הלהקה שיחררה ב-2016 את המיני אלבום You're Mine  וב-2017 את אלבום הבכורה Remember Roses . שני האלבומים זכו לאהדת הקהל והמבקרים כאשר הסינגלים שיצאו מתוכם עלו במגזינים נחשבים בחו"ל, קיבלו חשיפה עולמית, טיפסו לראש מצעד השירים הויראלים בספוטיפיי ובאייטיונס,הגיעו למליוני האזנות תוך זמן קצר והם ממשיכים לככב במצעדים בינלאומיים.

לאחרונה הוציאה הלהקה את Echoes, סינגל ראשון מתוך האלבום הבא והמצופה, והוא זכה לביקורת בניו יורק טיימס. הסינגל השני מתוכו, Only for a moment, יצא בבכורה במגזין  variety ושני הסינגלים מככבים בתחנות רדיו פופולאריות ברחבי העולם ובפלייליסטים המקומיים 

לולה מארש היא אחת מלהקות האינדי פופ העסוקות בז'אנר וההופעות שלה הפכו למבוקשות בזכות נוכחות בימתית בלתי נשכחת, עיבודים מרגשים, סאונד מהוקצע וזמרת עם קול כובש שסוחף ומהפנט את הקהל

יעל שושנה כהן – שירה ראשית, גיטרה אקוסטית, יוקללה ופרקשן

גיל לנדאו – גיטרות וקולות

רן גיל – קלידים

מתי גלעד – בס וקולות

דקל דביר – תופים וקולות

דילוג לתוכן