ג’אז בצוללת

ג’אז בצוללת כניסה חופשית

יקיר ששון והג'אפה ג'אז

כשיוסי בנאי פוגש את צ’ארלי פארקר על כוס קפה ביפו זה בעצם הרעיון המוזיקלי שעומד מאחורי פרויקט הג’אפה ג’אז,  אשר מגיש את הטעם של פעם של מוזיקת ארצישראל היפה בניחוח של צלילי ג’אז, ושואף לבנות גשר וחיבור בין עולם אוהבי הג’אז לבין אוהבי המוזיקה העברית.

31.7.2019/ יום רביעי

דלתות 21:00

מופע 22:00

מופע עמידה

ג’אז בצוללת: יקיר ששון והג’אפה ג’אז

כשיוסי בנאי פוגש את צ’ארלי פארקר על כוס קפה ביפו זה בעצם הרעיון המוזיקלי שעומד מאחורי פרויקט הג’אפה ג’אז, אשר מגיש את הטעם של פעם של מוזיקת ארצישראל היפה בניחוח של צלילי ג’אז, ושואף לבנות גשר וחיבור בין עולם אוהבי הג’אז לבין אוהבי המוזיקה העברית. 

גאפה גאז הוא פרויקט סולו מיוחד של הסקסופוניסט, היוצר והמולטי אינסטרומנטליסט המוערך יקיר ששון. אשר זוכה להכרה בישראל ובמדינות מעבר לים.
הרעיון המרכזי מאחורי ג’אפה ג’אז נולד מתוך ניסיון להבין מדוע הג’אז כל כך תפס בתרבות האמריקאית והוא חלק מתרבות המיינסטרים בה. למעשה, “הסטנדרטים” של הג’אז הם בעצם שירי מחזות זמר מפורסמים משנות ה30-40-50 שכולם הכירו זה מכבר, ולכן נוגנו כמוזיקת רקע במועדונים על ידי נגני ביבופ.  

יקיר ששון לקח את הקונספט הזה והכיל אותו בתוך פרויקט הסולו שלו וזאת. מתוך המקום של חקר וחיפוש אחר שייכות למקום ולשורשים, נוצר אותו הניסיון לעבוד עם שירים שהם אבני היסוד של התרבות הישראלית וליצור יצירה שונה, מפלרטטת עם נכסי צאן הברזל המקומיים ומביאה אותם למקום אחר ושונה, בשילוב עם קומפוזיציות מקוריות של יקיר, שנותנות את אותו טעם וביטוי מוזיקלי.

בעיניי ששון, החיבור הזה בין המלודיות הישראליות המוכרות ובין הג’אז הוא טבעי לחלוטין והערך המוסף שנותן ליצירות הפרויקט את הצבע הייחודי שלהן.

ג’אפה ג’אז לא מגיע עם יומרות, אלא מתוך חיבור למקום. לכן, ששון בוחר להביא לקהל עיבודים אשר מתרכזים במנגינות שירי ארץ ישראל היפה דרך הכלים, סווינג הג’אז והביצועים העטופים בסגנון הייחודי שלו (רבע לאפריקה, התפוחים, מוש בן ארי, אריאל זילבר, יהודית רביץ, אסתר ראדה, שולי רנד, ילדי בית העץ, אייל גולן ועוד). מצאת הפרויקט, נעשו מספר הופעות סולד אאוט, כאשר הבכורה נעשה בפסטיבל הג’אז תל אביב. ביקורת מאת בלוג המוזיקה יובל אראל כאן וג’רוזלם פוסט כאן  

ששון מופיע יחד עם חבורת מוזיקאים מוכשרים ומוכרים, אשר כולם נולדו, גדלו וחיים ביפו.
אברי בורוכוב (קונטרה בס) , עוזי רמירז (גיטרות) וניר מנצור (תופים).

יקיר ששון נולד כבן למשפחה מוזיקלית. אביו זמר ובעל הרכב אירועים, ויקיר גדל וחונך לבמה.

החל לנגן סקסופון בגיל 11 ונחשב כמוזיקאי מולטי אינסטרומנטלי סט אשר מנגן בקשת רחבה של כלים (סקסופון, חליל, קלרינט, חצוצרה, גיטרה, קלידים, כלי הקשה ועוד). לאחר שירותו הצבאי סיים תואר ראשון באקדמיה למוסיקה בביצוע סקסופון ונסע לניו-יורק בעקבות החלום שלו להיות נגן ג’אז אולדסקול, והיה חבר בהרכבים והופיע במועדוני ג’אז רבים. .בשנת 2009 חזר לארץ והצטרף כנגן סקסופון בריטון בלהקת “התפוחים”, שימש כיוצר ומעבד מרכזי בהקלטת 3 אלבומי ההרכב, והופיע ברחבי העולם.ב2014, יחד עם אליסף בשארי, הקים את הרכב האתנו-ג’אז-פאנק המצליח “רבע לאפריקה”,אשר תפס תאוצה רבה ומככב בהופעות ובפסטיבלים בארץ ובעולם.

במקביל, יקיר ששון מתארח לצד אמנים מובילים בתחום כגון אריאל זילבר, מוש בן ארי, דויד ברוזה, חנן בן ארי, שולי רנד, אייל גולן, פאנקנשטיין, אסתר רדא, ילדי בית העץ, מרגלית צנעני ועוד.

ג’אז בצוללת ברשתות

דילוג לתוכן